“AİLE PANELİ SERİSİ” OTİZM İLE BAŞLADI

31 Ekim 2024 Perşembe

Giresun Üniversitesi Engelsiz Üniversite Birimi, Özel Eğitim Bölümü ve Engelsiz Yaşam Topluluğu’nun düzenlediği “Aile Paneli Serisi” etkinlikleri başladı. İlk olarak Otizm konusu ile başlayan etkinliğe katılım yoğun oldu. Engelsiz Üniversite Birimi Koordinatör Yard. Dr. Öğretim Üyesi Halil İbrahim Çakır’ın moderatör olduğu panelde; Erdoğan Karabal, Fatma Biber, Kadem Vayni ve Sevinç Harmanşa konuşmacı olarak yer aldı.
Panelde konuşmacılar, çocuklarına bu tanının 2 ila 2,5 yaşında konulduğunu ifade etti. Konuşmacılardan Fatma Biber, çocuğun davranışına odaklanmak gerektiğini vurguladı. Toplum tarafından dışlandığını ama zamanla bunu aştığını belirtti. Çocuğu için en iyi eğitimi talep ettiğini ve özellikle öğretmen seçme konusunda gördüğü olumsuz tutumlar sebebiyle yetkilileri eleştirdi. Özel eğitimde aile ile işbirliği yapılması gerektiğinin altını çizdi.
Konuşmacılardan Sevinç Harmanşa; hareketli, öfke nöbetleri olan, konuşmayan bir çocuğu olduğunu söyledi. Hayatın oldukça zor olduğunu, “Otizmle yaşamak, tek kanatla uçmaya benziyor.” cümlesiyle ifade etti. Otizmli çocuğu olan annelerin, normal gelişim gösteren çocukların annelerinden farklı hayaller kurduğunu ise, “Biz sadece çocuğumuz kendi ihtiyaçlarını görebilsin, yaşamını kendi başına idame ettirebilsin istiyoruz.” diyerek belirtti.
Konuşmacılardan Erdoğan Karabal; otizmde gelişmiş ülkelerin uygulamalarına ve özel eğitimin bu anlamda önemine vurgu yaptı. Bir baba olarak özel eğitim konusunda özellikle masraftan asla kaçınmadığını ancak beklentilerinin karşılanmadığını ifade etti. Otizmli bireylere yönelik imkanların oldukça kısıtlı olduğunu ve zorlandıklarını söyledi. Otizm tanısı almış aileleri kemiren şeyin, öldükten sonra çocuklarının ne olacağı konusu olduğunu aktardı. Her engelli grup için dizayn edilmiş bakım merkezleri açılması gerektiğini vurguladı.
Konuşmacılardan Kadem Vayni: “Destek olarak sıfırız.” diyerek otizmde özel eğitime gereken özenin gösterilmediğini aktardı.  Engelsiz Yaşam Merkezleri kurulması gerektiğini, özellikle liseden sonra otizmli çocukların eğitiminin kesilmesinin çok yanlış olduğunu belirtti. Çocuğu için ‘mümkün değil’ denilen birçok şeyi, kendisinin çocuğu ile yaptığını ifade ederek kurumların ve okulların kendilerini özel eğitim konusunda geliştirmesi gerektiğini vurguladı.
 

Hızlı Erişim